Oğuz Özgen Cezaevinden tahliye ediliyor

20 Ocak 2017 Cuma 18:44

Oğuz Özgen Cezaevinden tahliye ediliyor

Geçtiğimiz yıl Aralık ayında FETÖ/PDY Silahlı terör örgütü soruşturması kapsamında düzenlenen operasyonla gözaltına alınan ve çıkarıldığı mahkeme tutuklanan Erdemir Eski Genel Müdürü Oğuz Özgen avukatlarının itirazı üzerine tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

FETÖ/PDY silahlı terör örgütü soruşturması kapsamında 2 Aralık 2016 günü Ankara’da gözaltına alınan ve 21 Aralık 2017 tarihinde çıkarıldığı mahkeme tarafından tutuklanan Erdemir Eski Genel Müdürü ve MESS Başkanvekili Oğuz Özgen’in avukatlarının yaptığı itiraz kabul edildi. Edinilen bilgiye göre Özgen’in avukatları üst mahkemeye müracaat ederek müvekkilleri hakkında kuvvetli suç şüphesi bulunmadığı ve kaçma şüphesi bulunmadığı gerekçesi ile itirazda bulundu. İtirazı değerlendiren mahkeme Oğuz Özgen’in tutukluluk halinin kaldırılmasına karar verdi. Bolu Cezaevi’nde kalan Oğuz Özgen’in tahliye işlemlerinin başlatıldığı ve ailesinin kendisini almak üzere Bolu’ya geldiği öğrenildi.

Yorumlar
  • VATANDAŞ
    23 Ocak 2017 Pazartesi 12:16

    İŞTE ORTAM NİYE TUTUKLANDIĞINDA YAZMADINIZ KDZ EREĞLİDE KİMSE BİR ŞEY BİLMİYOR. TABİİ HERKESİN HÜR İRADESİ KONUŞUR...

  • Fariz ballı
    21 Ocak 2017 Cumartesi 01:07

    Romanya ya gönderildiğinde de açığa alındığında da genel mudur olduğunda da şim dide yanındayız geçmiş olsun

  • Fariz ballı
    21 Ocak 2017 Cumartesi 01:03

    Geçmiş olsun adalet yerini buldu

  • Fariz ballı
    21 Ocak 2017 Cumartesi 01:00

    İlk tutuklandığında bile inmamıştım adalet yerini buldu çoğu insanla ablatmaya çalıştım o iyi kalpli insan o hata yapmaz demiştim~geçmiş. olsun diyorum

  • selime yilmaz
    20 Ocak 2017 Cuma 19:11

    Adalet yerini buldu

FETÖ DAVASINDAN TUTUKLU KOMUTANLAR KONUŞTU

20 Ocak 2017 Cuma 16:28

FETÖ DAVASINDAN TUTUKLU KOMUTANLAR KONUŞTU

Zonguldak'ta FETÖ soruşturmasında tutuklanan eski Zonguldak Tugay ve Garnizon Komutanı Tuğgeneral Birol Şimşek, Garnizon Komutanlığında görevli Jandarma Kurmay Albay Kamil Günler, Karadeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Hasan Doğan ile Deniz Albay Mustafa Kemal Öztürk ilk kez hakim karşısına çıktılar. Zonguldak Adliyesi 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde devam eden duruşmada 'Anayasal düzeni ortadan kaldırmaya teşebbüs, silahlı terör örgütüne üye olmak' suçlarından ağırlaştırılmış müebbet hapis istenen komutanlar mahkemede hazır bulundu. Zonguldak 3. Jandarma Eğitim Tugay Komutanlığı’nda Kurmay Albay olarak görev yapan Kamil Günler, 15 Temmuz başarısız darbe girişiminin yaşandığı gece “sıkıyönetim direktifi” adı altında gelen yazıyı önce tatbikat sandığını anlattı.

"Önce tatbikat sandık"

Durumu Kıbrıs’ta tatilde olan Tuğgeneral Birol Şimşek’e aktardığını ifade eden Günler, “21.30 sularıydı. Nöbetçi amir ben aradı. Evrakları zarflayıp bana getirin dedim. Sivil kıyafetle muhabere merkezine gittim. İlk baktığım evrakta Ankara’ya tayini çıkanların derhal Ankara’ya gitmeleri gerektiği söyleniyordu. İkinci evrakta görevlendirilenlerin listesi yazıyordu. Bizle ilgisi yoktu. Sıkıyönetim direktifi yazıyordu. Sıkıyönetim kanunu yazıyordu. Garip bir şey hissettim. Bizle ilgili olmadığı için tatbikat mesajı sandık. Muhabere etkinliğini mi ölçüyordu diye düşündük. Altında tatbikat yazmadığı için ben de Tugay Komutanını aradım. Makam telefonunu önce aradım. Tatbikat mesajı olmadığını, sıkıyönetim direktifi mesajı olduğunu söyledim. Ekleriyle beraber 7-8 sayfa civarındaydı. Mesajın içeriğinden önemli hususlar yazıyordu. Tuğgeneral mesajı imzalayanı sordu. Mesaj metninin hemen üstünde Yurtta Sulh ibaresi yazıyordu. Görüşmeden sonra mesajı ayrıntılı ve soğukkanlı bir şekilde okudum. Bunun bir kanunsuz emir olduğunu algıladım. Her önemli gelişmeyi komutanımla telefonumla görüştüm. Tugay komutanı vekiline konuyu haber verdim” dedi. Kırıkkale’ye ‘Sıkıyönetim Komutanı’ Sıkıyönetim komutanları listesinde adının Kırıkkale’ye sıkıyönetim komutanı olarak geçtiğini görmesi üzerine şaşkınlık yaşadığını belirten Kamil Günler, “Darbe teşebbüsü iddiasına ilişkin FETÖ’nün bir parçası olmayı aklımdan geçirmedim. Kırıkkale iline sıkıyönetim komutanı olarak ismim geçiyordu. Absürt geldi. Çünkü hayatımda hiç Kırıkkale'ye gitmedim. O şehri hiç bilmem. O anki 1 saat içerisinde olayı algıladıktan sonra evrakın beni etkileyen bölümü hiç alınmadım. Aklımdan Kırıkkale’ye gitmek bile gelmedi. Yaptığım işlerde tereddüt göstermedim. İlin ileri gelenlerinin koordine içerisinde olması sebebiyle kışlamda ve ilde bir olay olmadı. İhmalen ya da kasten sebep olabileceğim, olduğum hiçbir şey olmadı. Gecenin ilerleyen vakitlerinde 2-3 olumlu evrak geldi. Darbenin geçersiz olduğu ve kanunsuz olduğu mesajları geldi. Bu mesajları da amirlerime aktardım. Şahsımı ve ailemin hayatını alt üst eden bir durum yaşıyorum. Ben ve ailemin hayatını karartanlardan sonuna kadar şikayetçiyim” dedi.

"Çantadaki bir dolar 10 yıl öncesinden"

Irak ve Azerbaycan’da geçici görevlerde harcırahlarını dolar olarak aldıklarını hatırlatan Albay Günler, “Çantamda 1 dolar çıktı. Zarf içerisinde. Onu özellikle özenle koymadım. Irak ve Azerbaycan’da geçici görevlerde dolar verirlerdi. O dönem içerisinde yeni araba almak için evde ne kadar para varsa bozdurup arabamı sattım. Geriye bir dolar kalmış. Burada bir özenle saklama olmadığını ifade etmek istiyorum. 10 yıl önce koyduğum ve unuttuğum bir konudur. İfade çok net” şeklinde konuştu.

Parayla şifreli iletişim

Paranın kesilerek veya özel üretilerek şifreli iletişimde kullanılabileceğini ifade eden Kamil Günler, “Kurs gördüğüm için paraların şifrelemede kullanılabileceğini biliyorum. Paraların kesilerek bir veya deha fazla kişiye verilmesi gerekiyor. Örneğin 5 liralık şifre oluşturulduysa ikiye bölünüp taraflara verilmesi gerekiyor. Ve taraflar birbirlerini tanımasa dahi parayı birleştirerek iletişime geçebilir. Banknot üzerinde özel seri üretmek ya da özel para üretmek gerekir. Örneğin bir metal para bir birliğin simgesini oluşturabilir. Dolayısıyla metal para birlikteki kişilere verilir. Nerede görev yaparlarsa yapsınlar metal parayı gösterdiklerinde hangi takımda hangi birlikte oldukları ortaya çıkar. Herhangi bir şifresi olmayan veya normal bir para şifreli iletişimde kullanılmaz” dedi.

 

Tutuklu sanık Deniz Albay Mustafa Kemal Öztürk ise ifadesinde şöyle konuştu:

 “Sıkıyönetim komutanları listesinde verilen görev bana uygun değildi. Ben 25 yıl bilfiil orada görev yaptım. Karadeniz Bölge Komutanlığı yapacağım bir görev değildir. Bu görev bana aynı zamanda yükselme imkanı sağlayan bir görev bile değil zira ben kurmay bir subay değilim. Gelen emirlerin ast birliklere yayılıp yayılmadığına ilişkin bilgim yoktur. Zaten komutanımız işlem yapılmayacağı yönünde emir vermişti. Sıkıyönetim emrine uymayanlar hakkında işlem yapılacağı denilmişti. Ben bu direktifleri yerine getirmedim. Eğer darbe başarılı olsaydı ben FETÖ’cü mahkemelerin önünde sanık olarak yine de yer alacaktım. Tahliyemi talep ediyorum” diye konuştu.

Yorumlar

Çaturoğlu KANTAR için devrede

19 Ocak 2017 Perşembe 18:12

Çaturoğlu KANTAR için devrede

AK Parti Zonguldak Milletvekili Faruk Çaturoğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ı ziyaret ederek Ereğli-Akçakoca arasına kantar kurulması talebini iletti.

AK Parti Zonguldak Milletvekili Faruk Çaturoğlu, AK Parti Düzce Milletvekili Fevai Arslan, Alaplı Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Kemal Çam, Kdz.Ereğli Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Cevdet Civelek ve Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ertürk, Düzce Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Yavuz Yılmaz ile birlikte Alaplı-Akçakoca arasına Kantar konulmasını görüşmek üzere Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ı ziyaret etti.

Milletvekili Çaturoğlu ziyarete ilişkin olarak yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; "Alaplı, Kdz.Ereğli ve Akçakoca Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanlarımızın Alaplı-Akçakoca arasına acilen bir kantar kurulması ortak taleplerini içeren dosyayı Düzce Milletvekilimiz Fevai Arslan ve oda başkanlarımız ile birlikte Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan’a takdim ettik.

Bölgemizde Alaplı ile Akçakoca arasında kantar olmadığından dolayı nakliye yapan araçlar 50-60 ton ile çalışmakta, 2 veya 3 aracın taşıması gereken yükü 1 araç taşımaktadır. Dolayısıyla tonaj fazla olunca fiyat istikrarsızlığı da ortaya çıkmaktadır. Bu da haksız rekabeti doğurmaktadır. Ayrıca, araçların tonajının fazla olması nedeniyle karayollarımız da zarar görmektedir.

Belirttiğimiz gerekçelerle birlikte; bölgemizde kantar kurulursa tonaj sıkıntısının sona ermiş olacağını, dolayısıyla yollarımızın zarar görmemiş olacağını ve kamyoncu esnafımızın da rahat bir nefes alacağını Sayın Arslan’a ilettik. Sayın Bakanımız da konuya yakından ilgi göstereceklerini ve çözümü noktasında ilgililere gerekli talimatlarını vereceklerini ilettiler.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan’a göstermiş olduğu yakın ilgiye teşekkür ediyoruz."

Yorumlar

Demirtaş'tan Gülüçlü öğrencilere karne hediyesi

19 Ocak 2017 Perşembe 17:05

Ereğli Haber

Demirtaş'tan Gülüçlü öğrencilere karne hediyesi

Gülüç Belediye Başkanı Gökhan Demirtaş Gülüç'teki tüm öğrencilere karne hediyesi olarak 12D sinema getiriyor.

Gülüç Belediye Başkanı Gökhan Demirtaş Gülüç'teki tüm öğrencilere karne hediyesi olarak 12D sinema getiriyor. 27-28 Ocak 2017 tarihlerinde sabah saat 09.00 ile akşam saat 17.00 arası tüm öğrenciler belediye önünde kurulacak alanda ücretsiz olarak bir çok filmi izlyebilecek.

Yorumlar

FUHUŞ OPERASYONUNDA GÖZALTINA ALINDILAR

19 Ocak 2017 Perşembe 14:37

FUHUŞ OPERASYONUNDA GÖZALTINA ALINDILAR

Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde ihbar üzerine harekete geçen polis ekipleri para karşılığı fuhuş yaptırıldığı tespit edilen bir eve baskın yaptı. Yapılan baskında 5’i erkek, 2’si yabancı uyruklu kadın olmak üzere 7 kişi gözaltına alındı. Gözaltına alınan 3 kişi ifadelerinin ardından serbest bırakılırken 2 kişi ise adliyeye sevk edildi.

Olay ilçeye bağlı Orhanlar Mahallesi Kilise Sokak üzerindeki bir evde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre gelen bir ihbarı değerlendiren polis ekipleri yabancı uyruklu bazı kadınlara para karşılığı fuhuş yaptırıldığı belirlenen evi takip altına aldı. Savcılıktan alınan arama kararı üzerine eve yapılan baskında Kırgızistan uyruklu S.A. ile M.B. isimli kadınlar ile fuhuş için aracıyla eve müşteri taşıyan H.D. (28) ile fuhuş için yer temin ettiği iddiası ile D.K. (49) ve müşteri olarak bulunan 3 kişi olmak üzere toplam 7 kişi gözaltına alındı. Müşteri olarak bulunan 3 kişi ifadelerinin ardından serbest bırakıldı. Gözaltına alınan ve Türkiye’ye yaklaşık 1 yıl önce giriş yaptıkları belirlenen Kırgızistan uyruklu S.A. ile M.B. emniyetteki işlemlerinin ardından evdeki eşyaları alınarak Zonguldak İl Emniyet Müdürlüğü Yabancılar Şubesi’ne gönderildi. Fuhuş yaptırmak, fuhuşa aracılık ve fuhuş için yer temin etme suçlamasıyla gözaltına alınan D.K. ile H.D.’de emniyetteki sorgularının ardından Kdz. Ereğli Adliyesi’ne gönderildi. Zanlıların savcılıktaki sorgusu sürüyor.