Kurban sakatatlarını yol kenarına attılar

4 Ağustos 2020 Salı 12:08

Kurban sakatatlarını yol kenarına attılar

Zonguldak Alaplı Demirciler Köyü ile Kaptaş bağlantı yolu üzerine atılan kestiği kurbanlardan arta kalanları gömmek yerine bilinçsiz bir şekilde rastgele yol kenarına atılması sonucunda çevreye zarar verdiler.

Dört günlük Kurban Bayramı tatilinde köylerine akın eden vatandaşlar kestiği kurbanlardan arta kalan organları gömmek yerine bilinçsiz bir şekilde rastgele yol kenarlarına attı. Bayramın birinci gününden itibaren kurbanlık hayvanların bazı iç organları ile birlikte köylerde gelişi güzel bir şekilde atılması virüs yayılması açısından tehlikeli bir boyuta geldi. Sosyal medya hesaplarında tepki gösteren vatandaşlar, muhtardan etrafa yayılan kötü kokuya çözüm bulunmasını istedi.

Etiketler:

zonguldak , kdzereğli , kdzereğli haber , kurban sakatat ,

Yorumlar
  • Ereğli sever
    5 Ağustos 2020 Çarşamba 21:22

    Allah rızası içın kesilen Kurbanın bir damla kanı bile açıkta bırakılmaz ,yıkanır temizlenir kesim yeri.Bu insanlar nezaman bu hale geldi inanamıyorum ,yazıklar olsun,illaki para cezası mi kesilsin ,birbirinize saygınız yok belli, hiç olmazsa Alah rızası için kestiğiniz kurbana saygınız olsun .Kendine gel ey insanoğlu

  • Timur
    4 Ağustos 2020 Salı 16:05

    Bunlari takip edecen binecen sirtina attıkları kurban bayramını etlerini yedirecen o atıkları pislikler bunlar ne anlar kurban kesmesin den hic kurban eti ve atiklari çöpe dahi atılmaz toprağa gömülür okadar

Muhtara kızdı, köyün yolunu kapattı

3 Ağustos 2020 Pazartesi 14:09

Muhtara kızdı, köyün yolunu kapattı

Zonguldak’ın Ereğli ilçesine bağlı Çayırlı köyünde yaşayan 54 yaşındaki Tahsin Akman, 2014 yılında köyün ana yolunda meydana gelen heyelan sonrası kendi arazisinden geçici olarak açılan yolu muhtara kızıp trafiğe kapattı.

Kdz. Ereğli ilçesine bağlı Çayırlı köyüne ulaşımı sağlayan yolda 2014 yılında heyelan meydana gelince köy muhtarı ve dönemin milletvekilleri bir araya gelerek Tahsin Akman ve akrabalarına ait araziden geçici bir yol yapma kararı aldı. O dönem köy karar defterine geçici yolun 3 ay sürece ile kullanılacağı ve 3 ay içerisinde ana yolun açılacağı yazıldı. Ancak aradan geçen zaman içerisinde alternatif yol yapılmayınca Tahsin Akman ve akrabalarına ait araziden geçen yol ulaşıma kapatıldı.

“Tapulu arazim, ister beton dökerim ister duvar çekerim”
Köy muhtarı Ercan Aydın’a sözünü tutmadığı için tepki gösteren Tahsin Akman, yolun başka yerden yapılmasını istedi. Akman konuya ilişkin olarak gazetecilere yaptığı açıklamada, “Daha önce eski yolda heyelan meydana geldiğinde bu yol geçici olarak yapılmıştı. Alt tarafta bir ana yolumuz var, muhtar oradan yolu yağacağına söz verdi. Hatta karar defterindeki kayıtlarda da yazılı. 3 ay süre istedi ben 4 ay verdim. 4 ayda hiçbir çalışma olmayınca ben de yolu kapattım. Baktım benim çaktığım demirleri eğip, büküp açıyorlar ben de bu şekilde kapattım. Ben arsamı yola vermemezlik yapmıyorum. Alt tarafta ana yol var, onu faaliyete geçirmelerini benim arsamın bütün kalmasını istiyorum. Burası benim kendi yerim ister beton atarım, isterse duvar çekerim. Burası benim tapulu yerim. Buraya yol yapılacak, suyunu da benim babamın mezarına verecek, ben buna müsaade edeceğim, böyle bir şey yok. Muhtarlığını yapacaksa adam gibi yapacak, hakkaniyetli yapacak” dedi.

Dernek başkanının ikna çabaları yetersiz kaldı
Çayırlı Köyü Dayanışma Derneği Başkanı Aydoğan Akçin ise köylüler olarak yolun ulaşıma kapatılmasından dolayı büyük bir mağduriyet yaşadıklarını ifade etti. Dernek başkanı Akçin konuşmasında şu sözlere yer verdi: “Buranın 1 kilometre ilerisinde ilkokulumuz var, pazaryerine buradan ulaşıyoruz. Her türlü ihtiyacımızı bu yoldan karşılıyoruz. Benim karşı tarafta 20 dönüm arazim var. Bütün mahsulümü buradan taşıyordum. Ama çok mağduruz. Yetkililerden bize bu konuda yardımcı olmalarını istiyorum. Tarafların bir an önce anlaştırılıp bu yolu yeniden kullanıma açmalarını istiyorum.”
Tahsin Akman’ı yolu açması için ikna etmeye çalışan Akçin, yolun kapanmasından dolayı sadece kendisinin değil tüm köyün mağdur olduğunu söyledi. Ancak Akman tüm çabalara rağmen ikna olmadı.

“Babaları sağken izin verdi, vefat edince yolu kapattılar”
Çayırlı köyünde 3 dönemdir muhtarlık yapan Ercan Aydın ise alternatif yol yapılması için kaymakamlığa müracaat ettiklerini ancak ödenek yetersizliğinden dolayı dilekçelerinin geri geldiğini söyledi. Muhtar Aydın açıklamasında “2014 yılındaki heyelanda ana yolumuz göçünce yol sıkıntısı meydana geldi. Mevsim kış olduğu için yola da ihtiyaç vardı. Kapalı olan yolda yaklaşık 70 hane var. Milletvekillerimizle yapılan istişare sonucunda şu anda kapalı olan yolun kullanılmasına karar verildi. Babaları o zaman yolun kullanımına izin vermişti. Babaları vefat ettikten sonra bir anda yolu kapatma eğilimine girdiler. Hangi sebeplerden kapatıldı, bilmiyoruz. ‘Burası bizim tapulu malımız, kapatacağız’ dediler. Anlaşmaya çalıştık ama vatandaş yerinin ikiye bölünmesini istemiyor. ‘Ayrı bir yerden alın, o şekilde yapın’ diyor ama devlette bu sefer hazır yapılı yol varken niye başka yol yapalım diye ikilemde kaldık. Şimdi tekrar konuyu kaymakam beye götüreceğiz yada özel idare ekipleri gelip bakar. Biz tabi ki köyümüzde alternatif yol olmasını isteriz. Nereden mümkünse yol oradan yapılır. Köy karar defterinde tabi ki biz bu yolu 3-4 ayda başka yerden taşıyacağız diye söz vermiştik. Tabi bürokratik gelişmeler sonucunda yapamadık. Ben kendimde uğraştım. Ama bütçe yetersizliğinde dolayı dilekçemiz bize geri geldi” diye konuştu.
Çayırlı köyü sakinleri ise yaklaşık 15 gündür kapalı olan yollarının açılmasını ya da alternatif yol yapılmasını istiyor.

Yorumlar
  • Seda
    5 Ağustos 2020 Çarşamba 22:42

    Keske su verse birde muhtar

  • Durdu
    4 Ağustos 2020 Salı 16:10

    Toprak sahibi haklı on zaman gecmis neden diğer yolu yapmadılar toprak sahibi yola izin verecek diğer yol yapilmayacak yine acma yolu yapsınlar işleri ne

  • İsimsiz
    4 Ağustos 2020 Salı 00:12

    Tamam adam haklı da acil bir durum olsa napcak köy halkı belki acil hastaneye gitmesi lazım bu adamın yüzünden gidemez ve canını kaybederse vicdanın el vercekmi kim ödicek bedelini

  • Ilknur Şentürk
    3 Ağustos 2020 Pazartesi 20:04

    Bana ait olsaydı insanlara faydalı olmak adına açardım o yolu.3 günlük dünyada kötülüğe gerek yok.Sadaka niyetine geçer.Yanı başı mezar insanların işini zorlaştırmaya hiç gerek yok

Yavru güvercinin imdadına itfaiye ekipleri yetişti

3 Ağustos 2020 Pazartesi 13:31

Yavru güvercinin imdadına itfaiye ekipleri yetişti

Zonguldak'ta rögara sıkışan yavru güvercinin imdadına itfaiye ekipleri yetişti.

Edinilen bilgiye göre Kozlu şehir merkezinde yavru güvercinin rögara sıkıştığını fark eden vatandaşlar durumu itfaiye ekiplerine haber verdi. Kısa sürede olay yerine gelen Kozlu Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü'ne bağlı ekipler yavru güvercini kurtarma çalışması başlattı. Rögar kapağını kaldırarak yavru güvercini bulunduğu yerden kurtaran itfaiye ekipleri hayvanı yeniden özgürlüğüne bıraktı. Vatandaşlar da kurtarma operasyonunu başarıyla tamamlayan ekiplere teşekkür etti.

Etiketler:

zonguldak , kdzereğli , kdzereğli haber ,

Yorumlar

Kıyma çektirme bedava olunca metrelerce kuyruk oluştu...

3 Ağustos 2020 Pazartesi 13:25

Kıyma çektirme bedava olunca metrelerce kuyruk oluştu...

Zonguldak'ta bir market Kurban Bayramı ve sonrasında vatandaşların kurban etlerinden ücretsiz olarak kıyma çekiyor. Ücretsiz kıyma çektirmek isteyen vatandaşlar da saatlerce kuyrukta bekliyor.

Her yıl Kurban Bayramı süresince ve sonrasında ücretsiz kıyma çekerek vatandaşlara hizmet veren Zonguldak'taki bir market, geleneği bu Kurban Bayramı'nda da sürdürdü. Ücretsiz kıyma çekildiğini duyan vatandaşlar markete koştu. Kıyma çektirmek isteyen vatandaşlar saatlerce bekleyerek uzun kuyruklar oluşturdu.
Zonguldak halkının yıllardır yanlarında olduğunu ifade eden market yetkilisi Necmi Akgül, "Demirciler Market kurulalı 25 yıl oldu. 25 yıldır burayı ayakta tutan Zonguldak halkıdır. Biz de Kurban Bayramı boyunca 4 gün halkımıza kurban etlerini ücretsiz kıyma çekerek hizmet etmek bizim görevimiz olduğuna inanıyorum. Marketimizde kasap reyonu kurulalı 14 yıl oldu. 14 yıldır halkımıza Kurban Bayramı’nda kıyma çekerek hizmet etmeye çalışıyoruz. Zonguldak halkı belki bu hizmeti tek bizim markette görüyor. O yüzden memnun oluyorlar. Halkımıza teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Yorumlar

Su borusu patladı, trafik kitlendi

3 Ağustos 2020 Pazartesi 13:19

Su borusu patladı, trafik kitlendi

Zonguldak Terakki Mahallesinde patlayan su borusu nedeniyle trafik kitlendi.

Zonguldak Terakki Mahallesi Vatan Caddesinde öğle saatlerinde patlayan su borusu trafiği kısa süreli kilitledi. Kısa sürede müdahale eden Zonguldak Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri patlayan su borusunu onarırken trafik yeniden açıldı.

Etiketler:

zonguldak , kdzereğli , kdzereğli haber , su borusu , patladı ,