Kdz. Ereğli HEM faaliyetlerini anlattı

30 Ocak 2017 Pazartesi 17:43

Ereğli Haber

Kdz. Ereğli HEM faaliyetlerini anlattı

Milli Eğitim Bakanlığı Yaygın eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin 58. Maddesi gereği Ocak ve Ağustos aylarında yapılan ‘Hayat Boyu Öğrenme, Halk eğitimi Planlama ve İşbirliği Komisyonu’ Kdz. Ereğli Öğretmenevi’nde toplandı.

Ereğli Haber- Milli Eğitim Bakanlığı Yaygın eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin 58. Maddesi gereği Ocak ve Ağustos aylarında yapılan ‘Hayat Boyu Öğrenme, Halk eğitimi Planlama ve İşbirliği Komisyonu’ Kdz. Ereğli Öğretmenevi’nde Kdz. Ereğli İlçe milli eğitim Müdürü Numan Korkmaz Başkanlığı’nda toplandı.
Toplantıya Kdz. Ereğli İlçe Milli eğitim Müdürü Numan Korkmaz’ın yanısıra eğitim sendikalarının temsilcileri, okul müdürleri, oda ve dernek başkanları ile muhtarlar katıldı.
Toplantıda Kdz. Ereğli Halk eğitim Müdürü Zuhal Efe, ilçede yürütülen yaygın eğitim faaliyetleri, devam eden kurslar ve bir önceki toplantıda alınan kararlarla ilgili olarak bilgilendirme yaptı.
Milli eğitim Bakanlığı’nın ‘Okullar hayat bulsun’ projesi kapsamında yapılan faaliyetler, mezun öğrencilere yönelik olarak açılan destekleme kursları, yöremizde unutulmaya yüz tutmuş mesleklerin yaşatılması ve tarımsal faaliyetlere yönelik kursların yaygınlaştırılmasının değerlendirmesinin yapıldığı toplantıda, 2016-2017 eğitim öğretim yılının 2. Döneminde yapılacak yaygın eğitim faaliyetleri planlamasına ilişkin katılımcıların görüş ve önerileri alınarak karara bağlandı.
Toplantıda ayrıca katılımcılara Kdz. Ereğli Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu’nun tanıtım filmi izletildi.

Yorumlar
  • Öner DAŞDEMİR
    27 Şubat 2017 Pazartesi 00:30

    Bize ve kursa katılanlara eğitim ve öğretim için güler yüzle sıcak bir yuvada olduğumuzu her zaman bize yaşatan tüm Yetkililere ve çalışanlara en kalbi duygularımla içten teşekkür eder başarıların devamını dilerim.

Çocuğunuzun eğitimi için her şey Bahçeşehir Okulları'nda...

30 Ocak 2017 Pazartesi 16:49

Ereğli Haber

Çocuğunuzun eğitimi için her şey Bahçeşehir Okulları'nda...

Zonguldak'ın Ereği ilçesi Bahçeşehir Okulları kurucu ve yöneticileri Kampüs hakkında bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi. Okul müdürü Eda Ülkü ve Okulun kurucu ismi Oğuz Karahan kampüsün son durumu hakkında açıklamalarda bulundu.

Ereğli' de yapımına başlanan Bahçeşehir Okulları kurucusu ve Karmaş Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Karahan, Okul müdürü Eda Ülkü, okul idarecileri Kemal Kani Demir ve Tunca Cebeci ile birlikte sabah basın mensupları ile bir araya geldi. Kahvaltı bölümünde basın mensupları ile sohbet toplantısı gerçekleştiren Bahçeşehir Okulları kurucusu ve Karmaş Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Karahan, şirketinin yurt dışı dahil çok sayıda iş yapma olanağı bulunduğunu belirterek asıl amacının çocukların okuması ve daha iyi eğitim alabilmeleri olduğunu söyledi. Karahan açıklamasında "Doğduğumuz kente böyle bir yatırım yapmayı uygun gördük. Çünkü burası kapımızın önü, tanıdığımız çevre. Hizmet olacaksa buraya olsun" dedi.

Kahraman konuşmasını şu sözlerle sürdürdü; "Sayın Müdürümüz Eda Ülkü Hocamız gibi değerli öğretmenleri bünyemize katıyoruz, Bahçeşehir de eğitim konusunda sürekli destek oluyor.Zira Bahçeşehir Okullarını, her hangi bir il dahi olsa, şartları beğenmiyorlarsa açılmasına izin vermiyorlar. Yani ‘Ben bunu yaparım’ demen yetmiyor, bankadaki paranı da, araziyi de göstermek zorundasın. Örneğin şehir merkezinde arsa istemediler, Çünkü yapılaşma olarak dikey değil, yaygın binalar istiyorlar. Çünkü çocukların topraktan uzaklaşmasını istemiyorlar. Zira öyle durumda çocukta enerji yüklemesi oluyor ve verim alınamıyor dediler. Ayrıca şehir merkezindeki okul önlerine ne yaptıkları bilinmeyen kişiler geliyor. Ve yedinci sınıftan sonra çocuğu okulda tutmanın zor olduğunu bahsettiler. Bu gerekçelerle mümkün olduğu kadar şehir dışında, kampus özelliğinde yer istiyorlar. biz de 32 dönemlik bu arsayı temin ettik ve çok beğendiler. Eğitim konusunda, öğretmen seçimi veya derslerine kadar çok fazla müdahalemiz de olmuyor. Her şey yeterliyse o zaman kontratı imzalıyorlar. Binamızın kaba inşaatı bitti, bir haftaya kadar işçiler çıkacak. Daha sonra diğer tefrişatı başlayacak. Tüm çalışmalar Nisan ayında tamamlanacak 1350 öğrenci kapasiteli, 52 derslikli okulumuz, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde hizmete girmiş olacak."

Çocuğunuzun eğitimi için herşey Bahçeşhir Okulları'nda

Bursa Bahçeşehir Üniversitesi'nden Ereğli' de ki kampüs için transfer olan okul müdürü Eda Ülkü ise slayt gösterisi eşliğinde Ereğli kampüsü hakkında bilgiler verdi. Ülkü konuşmasında "Sinema Salonu, Spor Salonu gibi tesisleri de okulun içinde olan, her alanda bir konsept okul olma projesiyle geliyoruz. Sporda, sanatta, akademide, ikinci yabancı dilde (İngilizce) ve tüm sosyal aktiviteleri bulunan öğrencinin isteklerin şehir merkezinde aramayacağı bir kampus oluşturuyoruz. Örneğin teneffüs zili çaldığında çocuk, koridorda itişip, kakışma yapmadan sınıfının bahçe kapısından direk toprağa çıkacak. Bunun için yaz ve kış bahçeleri oluşturuluyor. Kampüs içinde çeşitli illerden temin ettiğimiz fıstık çamı ağaçlarının yanı sıra çeşitli meyve ağaçları da bulunacak. Muğla’dan yetişmiş 600 adet ağacı söktürüp, kampus alanımıza koyduruyoruz. Öğrenciler mevsimine göre bu ağaçlardan meyve koparıp yiyebilecekler. Aynı zamanda ekolojik tarım yapabilecekler. Hayvan bahçesi oluşturulacak" dedi.

Ülkü slayt gösterisinde okulun eğitimi konusunda 16 maddede açıklama yaparken maddeleri de şu şekilde sıraladı.
"1- STEM +A eğitiminin temelinde farklı disiplinlerin birlikte kullanılması, proje hazırlanması ve projelerin üretime dönüşerek hayata geçirilmesi hedefleniyor.
2- Yabancı dil.
3- Bilimsel Düşünme Eğitimi,
4- Robotik Kodlama ve buna bağlı matematik ormanı oluşumu.
5- Kişiye Özel Öğretim Metodu (KÖM),
6- Mindful Okul yani çocuklarımızın yaşamın kontrolünü ele geçirebilmeleri, kendilerini tanımaları ve kontrolü sağlayabilmeleri.
7- UP Projesi yani üstün yetenekli çocukların topluma kazandırılması.
8- Mentor Öğretmenlik Sistemi.
9- Tüm okullarda Eşgüdümlü Çalışma. Yani Ereğli Bahçeşehir'de okuyan bir öğrenci Türkiye'nin farklı yerlerindeki bir Bahçeşehir Okulu'na gittiğinde kaldığı yerden eğitimine devam edebilecek. Nerede bıraktı ise oradan başlama şansı yakalayacak.
10- TEOG, YGS, LYS Tam Hazırlık Sistemi.
11- MASTER 6, yani yeni bir program ile bireyin değişen toplumsal koşullar ve dünya vatandaşlığına geçişliğini hedefleyen bir model.
12- Akademik Takip ve Ödevlendirme Sistemi.
13- Uygulamalı Dersler, Kulüp Çalışmaları ve Sosyal Sorumluluk Projeleri.
14- Psikolojik Rehberlik ve Danışma Servisi.
15- Yaşam ve Kariyer Yolculuğu.
16- Dünya vatandaşlığı.

52 derslik ve ana okulu da dahil 1350 öğrenci kapasiteli, 12 bin metrekare açık, 20 bin metrekare kapalı toplam 32 bin metrekarelik alanda kurulacak olan Bahçeşehir Okulları ile ilgili düzenlenen toplantı basın mensuplarının sorularının yanıtlanması ile son buldu.

Yorumlar

Utku Koleji Sosyal tesislerini halka açtı

21 Ocak 2017 Cumartesi 19:25

Haber: Vedat Kılıç/Kapak Fotosu: Metin Akman

Utku Koleji Sosyal tesislerini halka açtı

Kdz. Ereğli ilçesinin önemli markalarından Özel Utku Koleji yönetimi sosyal tesislerini gazetecilere tanıtarak sosyal sorumluluk projesi kapsamında tesisleri halkın kullanımına da açıldığı belirtildi. İlçede Eğitim-Öğretime başladığı günden bu yana eğitim-öğretim kalitesini artıran ve sürekli büyüyen Utku Koleji’nin uluslararası standartlarda ki konferans salonu, spor salonu ve yüzme havuzundan Ereğli halkı da yararlanabilecek.

Ereğli Haber - Kdz. Ereğli ilçesinde eğitim sektörünün öncü kuruluşlarından Özel Utku Koleji, sosyal tesislerini halkın kullanımına açma kararı verdi.
osyal tesislerin tanıtımı nedeniyle Utku Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çataklı’nın trafik kazasında hayatını kaybeden Orçun Çataklı’nın isminin verildiği sosyal tesiste basın toplantısı düzenlendi.
Kdz. Ereğli Utku Koleji ortakları Ali Çataklı, Nazım Erdoğan ile Okul Yöneticileri Varol Hızal, Güvenç Özveren, Hasan Koca ve Yasin Topal basın toplantısında hazır bulundu.

YAPICI SOSYAL TESİLER HAKKINDA BİLGİLENDİRDİ
Orkun Çataklı Sosyal Tesisleri İdari Amiri Emrah Yapıcı, tesisler hakkında gazetecilere bildi verdi. Orkun Çataklı Sosyal Tesisleri’nde yarı olimpik yüzme havuzu, sauna, buhar odaları, fitness, jimnastik salonları, vitamin bar, kafeterya, sergi salonu, 500 kişilik uluslararası standartlarda konferans salonu ve 1000 kişilik tribün kapasitesine sahip kapalı spor salonu ile bölge halkına hizmet vereceklerini söyledi. Yapıcı gazetecilere yaptığı açıklamada “Yarı balkon türü kafeteryada; çocuklarımız havuzda yüzerken, velilerimiz onları izleyebilecekler, aynı zamanda özel yemekler, yaş günleri ve aile yemekleri için de havuz kafemiz hizmet verecektir. Tesisimizde ayrıca tatil günlerinde sabah kahvaltısı hizmeti de verilecektir. Çok amaçlı konferans salonumuz 500 kişiliktir. Ses düzeni, ışıklandırma ve reji odası modern, son teknoloji ile donatılmıştır. Bu çok amaçlı salonda oturumlar, tiyatrolar, seminerler yapılabilir. Ayrıca resim, kitap gibi çeşitli sergiler için de elverişlidir.

1000 KİŞİ TRİBÜN KAPASATELİ SPOR SALONU
Spor salonumuz 1000 kişilik tribün kapasitesine sahip uluslararası standartlara sahiptir. Havalandırma, aydınlatma ve ısıtma -soğutma sistemi aynı şekilde teknolojiktir. Sportif karşılaşmalar için gerekli her türlü teknik donanım, cihazlar, takım odaları, hakem odaları, VIP bölümü de mevcuttur. Salonumuz ayrıca 360 derece görüntü veren kamera sistemi ile izlenmektedir.

HAFTA İÇİ 17.30’A KADAR ÖĞRENCİLER,

18.00’DEN SONRA TÜM HALKA AÇIK

Oto parkı da bulunan sosyal tesislerimiz haftanın 5 günü sabah saat 9.00 dan 17.30 ‘a kadar Utku Koleji Öğrencilerine tahsis edilmiştir. Bu saatler içinde çocuklarımız sınıf bazında yüzme eğitimi alacak, okul takımları antrenmanlarını yapacak, konferans salonunda sunum ve gösterilerini gerçekleştirecek ve beden eğitimi derslerini de spor salonumuzda yapacaklardır.
Akşam saat 18:00 den itibaren de sosyal tesisimizin bütün bölümleri misafirlerimize açılacaktır. Bu açık olan saatler belirlenmiş olan program kapsamında bayan seansı,bay seansı ve aile seansı olarak yapılacaktır.

İSTEYEN HERKES ÜYE OLUP FAYDALANABİLECEK

Havuzdan faydalanmak isteyen misafirlerimiz üyelik kapsamında günlük, aylık, yıllık olarak üyelik oluşturarak tesislerimizden faydalanabilecektir. Özel ders almak isteyenler ve doktor tavsiyesi ile havuzu kullanmak isteyenlerin programı ayrıca yapılacaktır” dedi.

TESİSLERE MERHUM ORÇUN ÇATAKLI’NIN ADI VERİLDİ

Kdz. Ereğli Utku Koleji kurucusu ve ortaklarından Ali Çataklı, tesislerin adı için yönetim kurulu kararı alındığını belirterek “Trafik kazasında kaybettiğimiz oğlumuz Orçun Çataklı’nın ismini yaşatmak için yönetim kuruluna bir teklifte bulundum, sağolsun onlarda kabul ettiler. Ereğli’de onun adını yaşatmak istiyoruz. Ruhu şad olsun” dedi.


Yapılan açıklamaların ardından Utku Koleji Ortakları ve yöneticileri gazetecilerle sosyal tesisleri gezerek tüm alanlar hakkında detaylı bilgilendirmede bulundular.


Gezi turunun ardından ise gazeteciler yüzme havuzuna girerek bir süre yüzüp eğlendi.

Etiketler:

Zonguldak , Ereğli , Utku Koleji , Ali Çataklı , Orkun Çataklı , yüzme havuzu

Yorumlar
  • Emine Arslan
    6 Haziran 2017 Salı 19:52

    İletişim hattı istiyorum

  • Arif akcan
    21 Ocak 2017 Cumartesi 20:08

    Kapak resmi cok güzel olmus tebrikler...bu kadar güzel bir tesis ereglide varmiymis ya tebrikler utku kolejine...disaridan gelen markalara tas cikartmis helal olsun

Karne hediyesine çok sevindiler

18 Ocak 2017 Çarşamba 13:15

Karne hediyesine çok sevindiler

Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde faaliyet gösteren Armutlucuma ve Civar Köyleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Aydın Köyü İlkokulu öğrencilerine yarıl yıl tatili öncesi karne hediyesi olarak atkı, bere ve eldiven dağıttı.

Kdz. Ereğli Armutlucuma ve Civar Köyleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Şenol Akyol ve Yönetim Kurulu üyeleri, Kdz. Ereğli İlçe Milli eğitim Müdürü Numan Korkmaz ile birlikte Aydın Köyü (Armutlucma) İlokulu’nu ziyaret etti. Dernek Başkanı Akyol ve beraberindekiler okuldaki 130 öğrenciye atkı, bere ve eldiven hediye etti. Amaçlarının öğrencileri sevindirmek olduğunu ifade eden Dernek Başkanı Akyol “Bizler Armutlucuma ve Civar Köyleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği olarak yıl içerisinde birçok etkinlik yapıyoruz. Bu günde yarıl tatil öncesi Armutlucuma ve civar köylerden Aydın Köyü İlkokulu’nda gelen öğrencilerimizi bir nebzede olsun sevindirmek, onlara yarıl yıl tatili öncesi karne hediyesi vermek istedik. Bu gün bizimle birlikte etkinliğimize katılan başta İlçe milli eğitim Müdürümüz Numan Korkmaz olmak üzere tüm yönetim kurulu üyelerimize teşekkür ediyorum. Armutlucumalılar Derneği olarak burada eğitim-öğrenim gören öğrencilerimizin her zaman yanlarında olacağız” dedi.
Yarıl tatil öncesi karne hediyelerine alan öğrenciler büyük bir sevinç yaşadılar.

Yorumlar

VATANDAŞ İHBARDA BULUNDU

17 Ocak 2017 Salı 19:06

Ereğli Haber

VATANDAŞ İHBARDA BULUNDU

Kdz. Ereğli İlçesinde 7 Ocak 2017 tarihinde Açık Ortaöğretim sınavlarında görevli iki okul müdürünün sınav saatinde okuldan ayrılıp başka bir etkinliğe katıldığı iddia edildi. Okul Müdürleri sınav günü görevli olmadıklarını ve etkinliğe katıldıklarını belirtirken, Milli eğitim Müdürlüğü yetkilileri ise okul müdürlerinin sınav sırasında okulda bulunma zorunluluğu olmadığını ifade etti.

Ereğli Haber- Kdz. Ereğli ilçesinde ismini vermeyen bir vatandaş bu gün ilçede ki gazeteleri arayarak bir ihbarda bulunmak istediğini söyledi. İhbarcı Ereğli Haber Gazetesi'ne bulunduğu ihbarda ilçede iki okul müdürünün 7 Ocak 2017 tarihinde gerçekleştirilen Açık Ortaöğretim sınavlarında görevli olduklarını ancak sınav saatinde iki müdüründe okuldan ayrılarak başka bir etkinliğe katıldıklarını, etkinliğe katıldıklarına diar görüntülerin ise güvenlik kameraları tarafından tespit edilebileceğini anlattı.

Konuya ilişkin olarak görüştüğümüz okul müdürleri söz konusu iddianın doğru olmadığını, vicdabeb rahat olduklarını, haber yapılmasında her hangi bir mahsur görmediklerini ve söz konusu tarihte sınav görevlerinin bulunmadığını açıkladı.

İddialarla ilgili olarak görüştüğümüz Kdz. Ereğli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri ise okul müdürlerinin görevli olduğunu doğrularken, müdürlerin görevinin sadece sınav salonunu yani okulda düzeni sağlamak olduğunu, sınav süresince okulda bulunma zorunluluklarının olmadığını anlattı.

Ereğli Haber Gazetesi olarak ortaya atılan iddia ve verilen yanıtlarda kimin doğru söylediğinin yorumunu siz değerli okurlarımıza bırakıyoruz.

PEKİ MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI NE DİYOR:

 

 

Yorumlar
  • Bay gocmenler
    21 Ocak 2017 Cumartesi 23:36

    Bu okul mudurune yada sahibi oldugu kisiye once park alani yaptirsin gocmenler halki tarafindan moraller acayip bir sekilde bozuk kavga yakindir park alani en kisa zamanda yapilsin