Kadın Kolları engellileri tekerlekli sandalyeye kavuşturdu

4 Aralık 2019 Çarşamba 18:34

Kadın Kolları engellileri tekerlekli sandalyeye kavuşturdu

AK Parti Kdz. Ereğli İlçe Kadın Kolları mantı yapıp satarak, elde ettikleri gelir ile tekerlekli sandalye alıp, 4 engelliyi tekerlekli sandalye ile buluşturdu.

AK Parti Kdz. Ereğli İlçe Kadın Kolları daha önce kermes yaparak bir engelli vatandaşa tekerlekli sandalyeye kavuşturmuşlardı. Kadın Kolları Başkanı Fatma Doğru öncülüğünde şimdi de mantı yapıp, satarak elde ettikleri gelir ile 4 adet tekerlekli sandalye alıp, Engelliler Günün’de engelli vatandaşları sevindirdiler.
3 Aralık Dünya Engelliler Günü etkinlikleri kapsamında Fiziksel Engelliler Derneğini ziyaret ederek, her zaman engellilerin yanında olduklarını söyleyen AK Parti Kdz. Ereğli İlçe Kadın Kolları Başkanı Fatma Doğru, engellilerin ekonomik ve sosyal yaşamda yer alabilmeleri için çaba gösterdiklerini ve bundan sonrada ellerinden gelen mücadeleyi vereceklerini ifade etti.
Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Fiziksel Engelliler Derneği Başkanı İsmail Şentürk, AK Parti Kadın Kollarının yapmış olduğu duyarlı davranıştan dolayı engelliler adına kendilerine teşekkür etti ve bu davranışın ilçede ki diğer kurum ve kuruluşlara örnek olmasını diledi.

Etiketler:

kdz ereğlihaber , ereğli haber , Zonguldak ,

Yorumlar

Zabıta, polislik mi yapmaya başladı?

4 Aralık 2019 Çarşamba 17:38

Ereğli Haber

Zabıta, polislik mi yapmaya başladı?

Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde yaşayan İnşaat Mühendisi Mustafa Özkan, İmar affından yararlanarak yapı kayıt belgesi aldığı konuta numara ve su aboneliği vermeyen Kdz. Ereğli Belediyesi’ni protesto etmek amacıyla yaptırdığı afişe daha açılmadan zabıta ekipleri tarafından el konulmasına tepki gösterdi.

Kdz. Ereğli ilçesinde yaşayan İnşaat Mühendisi Mustafa Özkan, imar affı yasasından faydalanarak Kırmacı Mahallesi’nde ki konutuna Kdz. Ereğli Belediyesi’nden su aboneliği ve bina numarası almak için müracaat etti. Uzun süre su aboneliği ve kapı numarası alamayan Özkan, belediye başkanının kendisine muhalefet olduğunu ve kişisel sebepler nedeniyle işlemlerinin yapılmadığını iddia ederek bu sabah yol kenarına park etiği iş makinesine “Yasal haklarımın gereğini yapmayarak mağdur eden Kdz. Ereğli Belediyesi’ni göreve davet ediyorum” yazılı bir afiş hazırladı. Bu sabah saat 10.00’da Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) gerçekleşecek olan belediye meclis toplantısı öncesi Belediye Başkanı ve meclis üyelerini astığı afişle karşılamayı planlayan Özkan’a zabıta ekipleri engel oldu. İddiaya göre durumu öğrenen zabıta ekipleri iş makinesinin üzerine çıkarak henüz açılmamış afişi alarak el koydu. Yaşananları öğrenen İnşaat Mühendisi Mustafa Özkan Kdz. Ereğli AKM önüne gelerek afişi alan zabıta ekiplerine tepki gösterdi.

“Muhalefet ettiğim için benle uğraşıyor”
Yaşananlarla ilgili olarak açıklama yapan İnşaat Mühendisi Mustafa Özkan, Belediye Başkanı Halil Posbıyık’ın CHP’den aday olduğundan ‘İntikam almaya gelmiyorum’ dediğini ancak muhalif olduğu için kendisi ile uğraşmaya başladığını söyledi. Başkan Posbıyık’ın kendisine muhalif olan iş adamlarına da benzer uygulamalar yaptığını belirten Özkan “Kırmacı Mahallesi Hasan Cenver caddesi üzerinde imar barışından faydalandığım ve yapı kayıt belgesi aldığım bir yer var. Bu yer hazineye ait, belediyeye tahsisli bir yer değil. Öyle olmasa bana yapı kayıt belgesi verilmezdi. Önceki belediye başkanı döneminde şikayet üzerine bakanlığa görüş soruldu ve yapı kayıt belgesinin geçerli olduğunu bildirdi. Halil Posbıyık göreve gelince benim o yerimi öğrendi ve bana su aboneliği ve bina numarası vermedi. Zonguldak Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü’ne yazı yazdılar ve gelen ekip inceleme yaptığında aykırı bir durum tespit edilemedi. 3. Kez 2016 yılında burasının belediye meclisi tarafından bisiklet yolu diye karar alındığını gerekçe gösterdiler. Ben kendilerine yargıya gittiğimde mağduriyetimin ortaya çıkacağını belirttim. Boşuna zamanı uzatıyorlar, beni dinlemediler. Tüm bunlara rağmen bana ne cevap veriyorlar, ne su aboneliği neden bina numarası veriyorlar” dedi.

“Açılmayan afişi izinsiz aldılar”
Yaşanan bu durumu anlatmak için basın açıklaması yapmak istediğini ancak Kaymakam İsmail Çorumluoğlu’nun talebine “Uygun değildir” diyerek yanıt verdiğini anlatan Özkan, daha önce AK Partili belediye için belediye binası önünde basın açıklaması yapmak istediğinde izin verilirken, şu an CHP’li belediye başkanı için basın açıklaması yapmasına neden izin verilmediğine bir anlam veremediğini ifade etti. Özkan konuşmasında “O dönem iktidarda AK Parti vardı, belediyede AK Partiliydi. Şimdi iktidar da yine AK Parti var belediye yönetiminde ise CHP var, ne değişti? Belediye gereğini yapmıyor, Kaymakam basın açıklaması yapmama izin vermiyor. Son olarak afişle kamuoyu ile paylaşmak istedim, varsa bir cezası onu da göze aldım. Ama rulo şeklinde sarılı, daha açılmamış, suç oluşmamış bir şeyin alınması suçtur. Belediye yasaları tanımamakta, kendisini yasaların üzerinde görmektedir. Pankartı açsaydım şikayetçi olurlardı. Ama benim iznim olmadan daha açılmamış bir pankartı benden izinsiz almaları suçtur. Bende zaten Cumhuriyet Savcılığına giderek pankartı alan zabıta memurları hakkında şikayette bulundum.”

“Bürokratlar belediyenin yandaşı olmuş”
Yaşananlara tepki gösteren Özkan sözlerini şu şekilde tamamladı “Yasal bütün yollara başvurmuşum ve sesimi duyuramamışım. Vatandaşın hakkını gasp eden bir belediyeye karşı sesimi daha nasıl başka duyurabilirim? Ben sesimi duyurmak için hukuki yolları, resmi kanalları denedim. Şu ana kadar bir gelişme olmadığı için yine mağduriyetim devam ettiği için kamuoyuna bu konuyu paylaşmak için bunu yapmayı düşündüm ama geldiğimiz noktada kayıtlarda da gözüktüğü gibi belediyenin yine krallık düzeni sonuç bu. Sadece belediye değil ki, bürokratlar da belediyenin yandaşı olmuş. Yarın başka bir şey yapmaya kalkarsam nasıl engelleyecekler? Burasının muz cumhuriyeti olmadığını, yasaların her şeyin üzerinde ve devletin her zaman 18 yaşında olduğunu göstermek için ben sesimi duyurmak istedim.”

Yorumlar
  • Vatandaş
    5 Aralık 2019 Perşembe 14:32

    Babasının tapulu arazsi oldugu icin mi imar barisindan yararlanmis o arazi yıllardır boş durmaktaydı imar barışı yasasını art niyetli şekilde kullanmaya çalişmiştir belediye yetkilileri durumu fark etmiş anlaşılan yasa çıkınca ormani acıp konut yapilmistir bunu herkes biliyor

  • ibo gemici
    5 Aralık 2019 Perşembe 13:47

    kusura bakma da herkesin uyanığı senmisin. inşaat yeni yapılmış, köylü kurnazımısın. İmar affından yararlanmak için, yap inşaatı, sonrada belediyeyi suçla . bu binaya bende abonelik vermem. sana imar affından faydalandıranlarda var kabahat. bütün kurnazlar inşaat yaptı dağa taşa, yaylaya ,ovaya, ohh ne güzel bi ,İmar affı, mal mülk sahibi olacan. ne güzel düzen beee. ben başkan olsam yıkarım o binayı.

  • cok da şey degil
    4 Aralık 2019 Çarşamba 21:49

    hepsini okumadim ama imar barışı diyor. yani özünde binayı kaçak dikmiş. diyeceklerim bu kadar.

Baba-oğul 25 yıl bekledi...

4 Aralık 2019 Çarşamba 16:43

Baba-oğul 25 yıl bekledi...

Zonguldak’ta doğuştan görme engelli olan 45 yaşındaki Mustafa Kayıkçı, 18 yaşındaki engelli oğlu Enes ile birlikte bir günlük temsili askerlik yaptı. Baba Kayıkçı, temsili askerlik için 25 yıl önce hak kazanmasına rağmen oğlu ile birlikte hatıra kalması için bugünü beklediklerini ifade etti.

 15 Temmuz’a vurgu yapan Kayıkçı, “15 Temmuz darbe girişiminde her ferdin askerlik yapmasının ne kadar önemli yer tuttuğunu sivil hayatta ortaya çıktı. Çünkü sivil halk askerlikte kazandığı tecrübeyle darbe girişimini önledi” diye konuştu. 
Zonguldak İl Jandarma Komutanlığı tarafından 3 Aralık Dünya Engelliler günü kapsamında 14 engelli asker yemin ederek 1 günlük asker oldu. Jandarma Komutanlığı’na bağlı sosyal tesislerde gerçekleştirilen program saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşı’nın okunması ile devam etti. Temsili askerler adına engelli bir asker günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yaptı. Ardından temsili askerler yemin etti. Çanakkale Savaşı’nda şehit düşen Hasan’ın hikayesinin anlatıldığı film gösteriminin ardından temsili askerlere tezkereleri verildi. 
Doğuştan görme engelli olan 45 yaşındaki Mustafa Kayıkçı,18 yaşındaki Joubert Sendromu hastalığı tanısı konulan oğlu Enes ile birlikte askerlik yemini etti. 

“25 yıl oğlum ile birlikte askerlik hatırası için bekledim” 
Yemin töreninde gazetecilere konuşan iki çocuk babası Mustafa Kayıkçı, “Öncelikle Zonguldak İl Jandarma Komutanlığı’na teşekkür ediyorum. Böyle bir farkındalık etkinliği yaptılar. Bunu ben 25 yıl önce de yapabilirdim. Ama çocuğumla bir anı kalsın diye 25 yıl askerliğimi tecil ettirdim. Bir başka deyişle askerliğin bir güne inmesini bekledim. Benim için gerçekten gurur verici, onur verici bir durum. Biz engelliyiz, askerliğe elverişli değiliz ama engelli de olsak ailelerimiz, çocuklarımız, torunlarımız var. Askerlik bizim gönlümüzde. Bu memlekete asker yetiştiren kişileriz. Biz her ne kadar askerlik yapamıyorsak da elverişli değilsek de bugün askere alsınlar kesinlikle giderim. Bir de şunu söylemek istiyorum. 15 Temmuz darbe girişiminde her ferdin askerlik yapmasının ne kadar önemli yer tuttuğunu sivil hayatta ortaya çıktı. Çünkü sivil halk askerlikte kazandığı tecrübeyle darbe girişimini önledi” dedi. 
18 yaşındaki Enes Kayıkçı da heyecanlı olduğunu belirterek “Çok güzel bir duygu. Çok heyecanlıyım” ifadelerine yer verdi. Program hatıra fotoğrafı çektirilmesinin ardından sona erdi. Programa Zonguldak Vali Yardımcısı Nevzat Taşdan, Garnizon Komutanı Ayhan Kafalı, Karadeniz Bölge Komutanı Garnizon Komutan Vekili Albay Özgür Kirdilli, İl Jandarma Komutanı Albay Gönen Süslü, İl Emniyet Müdürü Metin Turanlı, siyasi parti temsilcileri ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri ile daire müdürleri katıldı. 

Etiketler:

Kdz Ereğli , Ereğli haber , Zonguldak , engelli , temsili askerlik , baba-oğul , 25 yıl

Yorumlar

Madenciler unutulmadı...

4 Aralık 2019 Çarşamba 16:36

Madenciler unutulmadı...

Alaplı İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi tarafından “4 Aralık Dünya Madenciler Günü” sebebiyle madenci olarak TTK ’da çalışan ve Alaplı'da oturan işçilerle kahvaltı etkinliği düzenlendi.

 Çoğunlukla madenci çocuklarının öğrenim gördüğü okulda düzenlenen kahvaltı etkinliğin bu yıl 5.sini gerçekleştiren okul yönetimi, madencilere karanfil verdi. Kahvaltı ile dayanışma ve kaynaşma imkanı buldu. 
Alaplı Madenciler Derneği Başkanı Muhammet Akyüz, kısa bir konuşma yaparak okul yönetimine teşekkür etti. Akyüz'ün yaptığı kahvaltı sonrası konuşmasında "Madencilik, tarih boyunca uygarlıkların gelişmesinde çok önemli yer tutan sektörlerden biri olmuştur. İçinde bulunduğumuz yüzyılda yeraltı kaynakları insanın yaşamını sürdürülebilmesi ve refah düzeyinin yükselmesi bakımından belirleyici olmuş ve gelecekte daha da belirleyici olacaktır” dedi. 
Okul Müdürü Ertuğrul Yalınbaş ise dünyanın en zor mesleklerinden birinin maden işçiliği olduğunu belirterek, yerin yüzlerce metre altında ekmeği için ailesi için mücadele veren madencileri unutmalarının mümkün olmadığını belirtti. 
Yalınbaş, “Madencilik sektörü dün olduğu gibi bugün de uluslar için vazgeçilmez konumunu sürdürmektedir. Şüphe yok ki, bu uğurda binlercesini şehit verdiğimiz vefakâr ve cefakâr maden işçimizin alın teri ve kutsal emeği vardır. Madencilerimizin emekleri asla yadsınamaz. 4 Aralık Dünya Madenciler Günü'nüzü kutlarım" dedi. 
Kahvaltı etkinliğinin ardından okul idarecileri ve öğretmenler tarafından madencilere karanfil taktim edildi. Kahvaltıda müzik ziyafeti sunuldu. 

Etiketler:

Kdz Ereğli , Ereğli haber , Zonguldak , Alaplı İMKB , madenciler günü , madenciler , işçiler , kahvaltı

Yorumlar

Alaplı'lı engelli genç, yardım değil iş istiyor!..

4 Aralık 2019 Çarşamba 11:03

Alaplı'lı engelli genç, yardım değil iş istiyor!..

Zonguldak Alaplı İlçesinde yaşayan ve doğuştan beri belinden kayma engelli olan Hasan Türköz (35) isimli genç üç yıldan beri iş arıyor. Uzun zamandır işsiz olan Hasan Türköz , yetkililerden yardım bekliyor.

 Zonguldak Alaplı İlçesi’ne Tepeköy Mahallesi’nde yaşayan 35 yaşında belinden engelli olan Hasan Türköz yaklaşık üç yıldır iş arıyor. İlkokul mezunu engelli genç daha önce engelli raporu ile birlikte defalarca birçok yere iş başvurusunda bulunmasına rağmen iş bulamadığını söyledi. Maddi durumunun yetersiz olduğunu ve eşi tarafından çocuklarıyla beraber ayrı yaşayan Korkmaz, evin kirasını ödeyebilmek için çalışmak istediğini dile getirdi. 

“Tek istediğim işe girip çalışmak" 
Türköz tek isteğinin bir işe girip çalışmak olduğunu belirterek şunları söyledi: 
"Milletvekilleriyle iş konusunda sürekli konuşuyorum, onlar beni başka yöne yönlendiriyorlar. İş başvuru müracaat için başvurmadığım yer kalmadı. Her gün çıkıp belimden rahatsız halimle iş arıyorum. Gitmediğim yer kalmadı. Çalışmaya ihtiyacım var. Eşim beni çocuklarla beraber terk etti. Tek istediğim işe girip, çalışmak” ifadelerini kullandı. 

Etiketler:

Kdz Ereğli , Ereğli haber , Zonguldak , Alaplı , engelli , işsizlik