Hayırsever işadamından okula yemekhane

13 Ekim 2018 Cumartesi 16:45

Hayırsever işadamından okula yemekhane

Zonguldak’ın Devrek ilçesinde faaliyette bulunan Cilas Kauccuk’un sahibi işadamı İrfan Civak tarafından babası merhum Durmuş Civa adına yemekhane yaptırılarak okula bağışlandı.

Çaydeeğirmeni Çok Programlı Anadolu Lisesi ek binasına yaptırılan yemekhanenin açılışında Devrek protokolü, sivil toplum kuruluş temsilcileri ve siyasi parti temsilcileri de hazır bulundu.
Devrek Kaymakamı Tolga Polat, Devrek Belediye Başkanı Mustafa Semerci, hayırsever işadamı İrfan Civak, Çaydeğirmeni Belediye Başkanı Satılmış Gebeş ve kalabalık bir davetli tarafından gerçekleştirilen açılışta konuşan İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdullah Turan, ”Öncelikle bu yemekhaneyi okulumuza kazandıran hayırsever işadamı İrfan Civak beye camiam adına teşekkürlerimi sunuyorum. Okulumuzda eğitim gören öğrencilerimiz daha evvel yemeklerini yemekhanesi olamayan yerlerde yemeye çalışıyorlardı. ,İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak kendisini ziyaret ederek böyle bir yemekhaneye ihtiyacımız olduğunu beyan ettik ve derhal ilgililere talimat vererek inşaata başlanmasının talimatını verdiler ve kısa sürede de tamamlatarak bizlere teslimatını gerçekleştirdiler.” dedi.
Babasının adına böyle bir tesis kazandırdıkları için mutlu olduğunu ifade eden İrfan Civak ise, "'Ağaç yaş iken eğilir' demiş atalarımız. Bu hem ciddi riskler hem de çok büyük fırsatlar barındıran çok anlamlı bir sözdür. Eğer evlatlarımızı iyi yetiştirebilir ve doğru yönlendirebilirsek, vatana, millete faydalı, geleceğe umutla bakan bireyler kazandırma şansını elde etmiş oluruz. Bu konuda en büyük yük siz değerli eğitimcilerimizin omuzlarındadır. Bize düşen ise bu kutsal görevde devletimizin yanında olup, elimizden gelen desteği sağlamaktır. Cilas Kauccuk olarak, ülkemizin içinde bulunduğu bu zorlu süreçte bir yandan yeni yatırımlar yapmak suretiyle diğer yandan eğitime bir nebze destek olarak faydalı olabilmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bu mutluluğu bizlerle paylaştığınız için hepinize teşekkür ediyor, bu tesisin milli eğitim camiasına hayırlı olmasını temenni ediyorum” diye konuştu.
Devrek Kaymakamı Tolga Polat da işadamı İrfan Civak'a teşekkür ederek, "Eğitimin insan ve toplum üzerindeki önemi aşikardır. Türk Milli Eğitimi olarak tüm vatandaşlarımıza asgari düzeyde kaliteli eğitimi vermeye çalışıyoruz. Toplum bilgi ve becerisini iyi bir eğitimle gelecek kuşaklara aktarır. Daha yüksek standartta verilecek eğitimler İrfan Civak gibi vatandaşlarımızın katkıları ile meydana gelir" ifadesinde bulundu.
Kaymakam Polat tarafından katkılarından dolayı günün anısına İrfan Civak’a teşekkür plaketi verildi.

Yorumlar

Engelli ve genç işsizlere 3 boyutlu tasarım kursu

11 Ekim 2018 Perşembe 11:43

Engelli ve genç işsizlere 3 boyutlu tasarım kursu

Zonguldak’ın Ereğli İlçesi’nde faaliyet gösteren Ereğli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ nin hazırladığı “Hayalimdekini Yapmam Çok Kolay” isimli proje Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından kabul edildi.

Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı 2018 Yılı Sosyal Kalkınma Mali Destek Programı kapsamında, Ereğli Mesleki Ve Teknik Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı Öğretmenleri Barış Güngör, Arslan Demirbaş, Ali Çıtır, Ercan Bozyel, Elif Kurnalı, Volkan Kılıç tarafından hazırlanan “Hayalimdekini Yapmam Çok Kolay” isimli proje kabul edildi. Toplam bütçesi 277.603, 84 TL olan proje kapsamında 45 kişilik dezavantajlı gruba bilgisayar destekli 3 boyutlu tasarım kursu verilecek.
Proje hakkında bilgi veren Ereğli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Ömer Aydoğan, “Hayalimdekini Yapmam Çok Kolay” isimli projenin istihdama katkı sağlayacağını söyledi. Aydoğan açıklamasında, “Projemiz kapsamında 45 kişilik dezavantajlı gruba bilgisayar destekli 3 boyutlu tasarım kursu verilecektir. Böylelikle Türkiye'deki üç boyutlu yazıcıları kullanmayı bilen ve üretim yapabilen kişilerin sayısını arttırmak ve bu alanda insanların istihdamını sağlanacaktır. Proje kapsamında engelliler ve genç işsizlerden oluşan kursiyerlere mesleki ve teknik eğitim vererek bu kursiyerlere meslek kazandırılacak ve elde edecekleri ekonomik gelir ile yaşam kalitelerinin artırılması sağlanacaktır. Bu sayede engelliler ve genç işsizler sosyal hayata katılımı sağlanacaktır. Hedeflenen eğitimler verildikten sonra özellikle reklamcılık ve imalat alanında gereksinim duyulan üretimler 3D yazıcılarda istenildiği gibi yapılabilecektir. Dezavantajlı grup evinden veya çalıştığı şirkette gerekli tasarımı yaparak ekonomik olarak güç kazanacak ve kendisini sosyal hayatın içinde bulacaktır. Reklamcılık ve imalat sektöründe toplu imalat süreçlerini kısaltarak kişiye özel ve daha küçük ölçekte imalat seçeneğini sunuyor. İmalat süreleri daha kısa zamanda yapılıyor. 3D yazıcılar, ürün araştırma ve geliştirme bölümleri için yardımcı prototip aşamasında maliyetleri ve süreyi minimum seviyeye indiriyor. Dezavantajlı grup ürün geliştirme projelerinde de modelleme elemanı olarak görev alabilecek ve istihdama katkısı olacaktır” ifadelerine yer verdi.
Proje kapsamında verilecek kurslara ilerleyen zamanlarda kursiyer almak için çeşitli görsel ve işitsel duyurular yapılacak.

Yorumlar

Çevik, "Öğrencilere kitaplarını teslim ettik"

17 Eylül 2018 Pazartesi 17:14

Çevik, "Öğrencilere kitaplarını teslim ettik"

Alaplı Milli Eğitim Müdürü Cevat Çevik, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Milli eğitim bakanlığı tarafından gönderilen ders kitaplarının tamamının öğrencilerin sıralarında hazır olup olmadığını bizzat denetleyerek, bazı öğrencilerin kitaplarını kendi teslim etti.

Çevik, Alaplı Ahmet Zeki İlkokulunda kitapların öğrencilere teslim töreninde yaptığı konuşmada yeni eğitim ve öğretim yılı hazırlıklarının tamamlandığını belirterek, “Eğitim öğretim yılı öncesi her yıl olduğu gibi öğrenciler sınıflarına girdiklerinde ders kitapları hazır olacak. Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından bakanlıkça gönderilen ilk, orta ve lise dengi okullara gönderilen kitaplar İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilçe müdürlüklerine, ilçe müdürlükleri de okul müdürlerine göndererek kitaplar öğrencilerin sıralarına bırakıldı. 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı hazırlıklarımızı tamamladık. Okullar açılmadan bakanlığımızdan gönderilen öğrencilerimizin ders kitaplarının tamamı İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerimize gönderildi ve kitaplar çocuklarımızın sıralarına bırakıldı. Bizde bu okullarda herhangi bir aksama yaşanmaması için denetimlerimizi yaptık. Sorun yaşanmamsını sağladık" dedi.
Çevik ile birlikte Şube Müdürü Abdulvahap ile Ahmet Zeki İlkoklulu Müdürü Murat Asma da hazır bulundu.

Yorumlar

Demirtaş, yeni eğitim yılını kutladı

13 Eylül 2018 Perşembe 20:11

Demirtaş, yeni eğitim yılını kutladı

Zonguldak’ın Ereğli ilçesine bağlı Gülüç Belediye Başkanı Gökhan Demirtaş 2018-2019 eğitim öğretim yılının öğretmenlere öğrencilere ve velilere hayırlı olmasını diledi.

Gülüç Belediye Başkanı Gökhan Demirtaş, 2018-2019 eğitim öğretim yılının başlaması dolayısıyla ders başı yapacak tüm öğrencilere başarılar dilerken, öğretmen ve velilere de hayırlı olsun dileklerinde bulundu. Demirtaş yaptığı açıklamalarda şu sözlere yer verdi : “Değerli okul idarecilerimiz, öğretmen arkadaşlarım ve sevgili öğrenciler, ülkelerin büyüklüğü bireylere verdiği önemle ölçülür ve en büyük yatırım da çocukların geleceğine yapılan yatırımdır. Bir toplumun geleceği, öğrenciler için eğitim-öğretim sürecini en nitelikli şekilde planlamakla güçlenebilir. Doğru bilgiye ulaşabilen, yorumlayan, kendini ifade edebilen, ülkesi ve bütün insanlık için çabalayan bireyler yetiştirmek, en öncelikli uğraşımız olmalıdır. Değerli öğretmenler ve sevgili veliler; Öğrenen, konuşan, tartışan, soran, sorgulayan, okuyan, kendini sürekli yenileyen, ezbercilikten uzak bireyler yetiştirmek için en önemli görev değerli öğretmenlerimize düşmektedir. Onların, her zaman olduğu gibi eğitmeye, öğretmeye, örnek olmaya ve başarmaya devam edeceğine inancım sonsuzdur. Bu başarıya ulaşmak ve korumak ise okul idaresi ve velilerimizin işbirliği ile mümkün olacaktır. Öğrenci-öğretmen-okul yönetimi ve veli arasında kurulacak sağlıklı bir iletişim öğrencilerinizin başarılarına mutlak surette katkı sağlayacaktır. Sevgili gençler; Sizler bizim geleceğimizsiniz. Geleceğin mutlu, kalkınmış ve huzurlu Türkiye’si, sizin ellerinizde şekillenecektir. Üzerinize aldığınız bu yüce sorumluluğun bilinciyle hareket edip derslerinize daha çok çalışarak Büyük Türkiye idealini gerçekleştireceğinize inanıyorum. Sizlere güveniyor, atacağınız her olumlu adımda yanınızda olacağımızı bilmenizi istiyorum. Bu duygu ve düşünceler içerisinde 2018 - 2019 eğitim ve öğretim yılının, başta Gülüç ve ülkemiz için başarı ve mutluluklar getirmesi temennisiyle öğretmenlerimize, okul yöneticilerimize, öğrencilerimize ve ailelerine sevgi ve başarı dileklerimi sunuyorum.”

Yorumlar

24 derslikli bir okul daha hizmete girdi...

5 Eylül 2018 Çarşamba 16:15

24 derslikli bir okul daha hizmete girdi...

Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde 24 derslikli Merih Şuğle Ortaokulu’nun yapımı tamamlanarak hizmete girdi. Kdz. Ereğli ilçesinde yapımına geçtiğimiz yıl başlanan Merih Şuğle Ortaokulu’nın inşaatı tamamlanırken, 2018-2019 eğitim öğretim yılında faaliyete başlayacağı belirtildi.

24 dersliğiyle yüksek öğrenci kapasiteli Merih Şuğle Ortaokulu görsel sanatlar atölyesi, teknoloji ve tasarım atölyesi, bilişim teknolojileri sınıfı, fen laboratuvarı, zeka oyunları sınıfı, destek eğitim odası, çok amaçlı salonu ve kütüphanesinin yanı sıra özel oturma alanlarıyla donatılmış yemyeşil bahçesinde yer alan basketbol sahası, voleybol sahası, futbol sahası ve tenis kortuyla öğrencilerin her türlü ihtiyacını karşılamaya hazır durumda olduğu ifade edildi. Merhum Hakim Albay Tahsin Şuğle adına daha önce yoğun bakım ünitesi yaptıran hayırsever kardeşler Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nde görevli Doç Dr. Mehmet Ali Şuğle ve Avukat kardeşi Havva Mehlika Şuğle’nin annelerinin adını taşıyan Merih Şuğle Ortaokulu, hedefleriyle de Kdz. Ereğli’de eğitime büyük katkı sağladı.
Yeni hizmete girecek ortaokulun fiziki ve sosyal alanları ile öğrencilere çok büyük değerler kazandıracağını belirten Merih Şuğle Ortaokulu Müdürü Kadir Korkmaz, “Eğitimin olmazsa olmazı akademik başarının yanı sıra öğrencilerin yeteneklerini ortaya koymalarına ve geliştirmelerine imkan sağlayacak sosyal ve kültürel etkinlikleriyle, teknolojinin ışığında bilim çağını yakalayan robotik kodlama çalışmalarıyla, yabancı dil ağırlıklı eğitimiyle Merih Şuğle Ortaokulu, Kdz. Ereğli’de başlayan eğitim yolculuğunda her anlamda donanımlı, okuyan, araştıran, öğrenmeyi davranış haline getirmiş, güncel olanı takip eden, çağdaş, modern, farkındalığı yüksek, dünyada ve Türkiye’de tercih edilen bireyler yetiştirme hedefinde. Merih Şuğle Ortaokulu, eksiksiz öğretmen kadrosu, çarpıcı eğitim uygulamaları, özgün projeleri, zengin sosyal ve kültürel etkinlileriyle 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı için geri sayıma başladı. Kayıt ve nakiller başlamış olup, iş ve işlemler okul müdürlüğünce yapılmaktadır” dedi.
Yapımı yaklaşık 4 milyon TL’ye mal olan Merih Şuğle Ortaokulu Kırmacı Mahallesi Hasan Canver Caddesi, Ereğli İlkokulu yanında bu yıl eğitim-öğretime başlayacak.

Yorumlar
  • Volkan Kocaman
    13 Eylül 2018 Perşembe 18:54

    Allah okul yapılmasına vesile olan herkes den razı olsun

  • Mehmet Karaduman